Doe meer met je omgeving

Leren doe je overal en is niet meer gebonden aan tijd en plaats!
Je leert lezen van je grote zus, je oma leert je de mooiste liedjes zingen, de buurman is een goeie voetballer en leert je in het weekend de beste trucjes, in de straat waar je woont is de bieb die je regelmatig bezoekt en je opa vertelt spannende verhalen over de oorlog. Je leert plannen door dagelijks tijd vrij te maken om op je nieuwe muziekinstrument te oefenen, je leert ruzies oplossen als er in de speeltuin ineens een grote jongen je schep afpakt, je leert met teleurstellingen omgaan als je wéér verliest met handbal en sinds je alleen met met de fiets naar school mag, voel je je wel heel erg groot!

Stel je voor dat…
… opa deze oorlogsverhalen ook eens tijdens een geschiedenisles komt vertellen?
… die vriendelijke buurman zijn trucjes leert aan de hele klas?
… we de jeugdfanfare eens uitnodigen voor een concert op school?
… die theatervoorstelling over pesten het startsein is van een themaweek op school?

Breng je omgeving in kaart:
Welke kansen om te leren liggen er in jouw omgeving, dicht bij huis, terwijl je op reis gaat, de wijde wereld in trekt of grenzeloos door wereld en ruimte reist …? Welke talenten, vaardigheden, verzamelingen en (verborgen) informatie liggen ‘voor het oprapen’ & hoe haal je ze binnen in school of hoe maak je ze het onderwerp van je nieuwe voorstelling?